MSF insta a l'OMS per què no eludeixi el problema dels elevats preus dels medicaments
|
Durant la XVI Conferència Internacional del SIDA celebrada a Toronto aquest agost, l’Organització Mundial de la Salut va presentar l’última guia de tractament antiretroviral per països amb recursos limitats, recomanant una nova generació d’antiretrovirals tant per la teràpia de primera com per la de segona línia. Degut a la qüestió de les patents, moles d’aquests medicaments no estan disponibles en forma genèrica. Com a resultat de tot això, les companyies productores del fàrmac original poden cobrar preus prohibitius i sovint retarden el seu registre i la seva disponibilitat en països en vies de desenvolupament.
MSF aplaudeix la iniciativa de l’OMS, però exigeix que sigui la mateixa OMS qui animi als diferents països a fer ús de les flexibilitats de l’Acord dels ADPIC, per què puguin accedir a aquests medicaments en forma genèrica.
La competència de genèrics estat el principal motor de la reducció del preu dels medicaments de primera línia, passant a costar de 10.00 dòlars per pacient i any a 140 el 2006.
Font: Metges Sense Fronteres
|