Notícies >> Llançament d’una revista on-line sobre les malalties oblidades
Llançament d’una revista on-line sobre les malalties oblidades
PLoS Neglected Tropical Diseases



La Biblioteca Pública de la Ciència (PLoS) acaba de posar en marxa la PLoS Neglected Tropical Diseases, una pàgina web centrada en les malalties oblidades que pateixen anualment milions de persones en els països pobres. Entre d’altres malalties, la revista es dedica a les següents malalties tropicals:

Tripanosomiasis africana,
Enfermedad de chagas,
Schistosomiasis,
Elefantiasis,
Ascariasis,
Tricuriasis,
Necator americanus,
Oncocercosis,
Drancunculiasis,
Lepra,
Úlcera de Buruli,
Tracoma
Leishmaniasis visceral
Kala-azar

Aquesta iniciativa, que ha estat finançada amb més d’un milió de dòlars per la Fundació de Bill i Melinda Gates, posa, en definitiva, a disposició de tots els internautes de forma completament gratuïta estudis científics sobre epidemiologia, prevenció, tractament i control d’aquestes malalties i informació sobre els diferents aspectes mèdics i les polítiques públiques que poden estar relacionades amb aquestes.

La publicació en línia té diversos objectius com:

• Proporcionar un fòrum de comunicació per la comunitat NTDS (Neglected Tropical Diseases) d’investigadors i professionals de la salut, en el qual es poden publicar els seus estudis i investigacions en un format d’accés obert.
• Promoure i fer visibles els esforços de científics, de professionals de la salut i d’experts en salut pública per i des dels països endèmics en el control i l’eradicació d’aquestes malalties.
• I finalment destacar la importància de las NTDS en el context de la salut pública global, al mateix temps que remarcar la gravetat de la situació que viuen els habitants dels països que pateixen de manera endèmica aquestes malalties, oblidades per occident.

Per més informació: http://www.plosntds.org/

Font: http://www.portalcomunicacion.com/ocs/cat/index.asp